today is gonna be the day, that they're gonna throw it back to you

Är det inte när man måste intala sig själv
,om och om igen,
att man är orubblig och stark
är det inte då
man är som svagast?



Kanske borde jag skriva något vettigt.
Vad skriver man för vettigt på en blogg?
Igår var det party.
Skolan ger Christian fanförmycket att göra.
Jag fick ett utbrott över att sex and the city inte funkar på min dvd (har det gått för långt?)
My mind is fucked.
Att träffa Sandra igår var ovärdeligt, kanske var det bra att vi missade bussen,
så att vi blev så trötta att vi fick världens flum på sedan. Tack, det förlängde mitt liv med minst 7½ år!
Jag+Lina+Bea måste på bd i sommar. m å s t e
så nu har jag skrivit lite jätteintressanta saker.



Jag fann en gammal dikt som jag skrivit för sisådär 2 år sedan. Kanske är den to much, kanske är den oläsbar, ful, älcklig... kanske är den, helt, helt underbar....
nä men tyckte den kändes passande
Here it goes anyway:


Vet du hur de é
att inte orka mer
att snubblat, fallit till botten, ja allra längst ner
Att ständigt vara fiaskot, den som gör allt fel

"Fan, du kan aldrig göra något rätt"
Lätt för dig att säga, Fröken Perfekt
I din mun låter allt sådär överdrivet käckt
Så fluffigt, lätt
(jämför oss, jag är fastan, du är efterätt)

du flyger en meter över marken
medans jag ligger i en kista under den
ja, för det är så det känns
JAG ÄR ETT SKÄMT
skulle jag tilltala dig, skulle du hoppa till skrämt
kanske fnysa förnämt

jag är kanten du snubblar på
taggen som bildar sår
lyckan som går
ett sorgefyllt år
och smärtan som består
jag är presenten du blir besviken över när du får
vintern som aldrig vill övergå till vår

och tabletterna som trillar ner i din alkohol


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0