Krossad ruta och hundra bullar

Sitter hemma i vardagsrummet och regnet öser ner utanför fönstret. Åh så mysigt det är, att vara hemma är så underskattat. Jag har stressat som en galning i veckor (om inte månader?) och har nu lovat mig själv att ta det lungt, att inte stressa upp mig över småsaker och att hellre komma ½ timma, timma efter alla andra istället för att få panik.

Idag vaknade jag av att det var massa folk i huset, för att sätta upp lamelgardiner, nog för att de inte har sommalov men kan de inte ta hänsyn till de som har det? Sedan blev jag uppdragen vid halv tio för att någon skulle installera larmet för huset. Puh. Men man ska inte klaga!
Hur som helst så bar det av till ica kvantum i lerum med min syster Sofia för att handla, vi for vidare till hennes kollektivhem i fräntorp, och sedan in till stan. I stan hämtade vi upp Sofias flickvän Kajsa och deras kompis Emma, som hade varit och repat, i backluckan ställde vi deras förstärkare och när vi sedan kör ut på vägen så *BAM-KRAS* välter förstärkaren in i fönserrutan i backluckan av mammas och pappas bil... Ajdå. Men pappa tog det hela med en klackspark och sa bara "shit happens". Och precis så är det, Shit happens life goes on.

Väl hemma bakade Sofia och jag plåtar efter plåtar med bullar. 7 plåtar med ca 20 på varje, så på ett ungefär 140 bullar. Här ska gödas...

Imorgon är det midsommar och är gaaanska så pank. Blir nog att chilla hemma hos mig med kompisar, det är ju faktiskt inte långt kvar till Peace and Love, och då jävlar ska vi supa skallen av oss. Haha.


Lots of Love, Juliet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0