dag 4,5 & 6 med italianos + dikt

Nu är det söndag morgon och det har varit en sjuk vecka.
Förutom mycket stress, som ledde till frustration, så har det också varit mycket roligt.
Nu är våra nya vänner tillbaka i Melfi, södra italien.

Torsdag (aka dag 4) : Vi far till Göteborg. går runt i affärer, Marcello köpte ett par svarta cheap monday yeahhh. Vi tog med dem in på shock, hahahahha, deras miner liksom. De tyckte att det var trist och deprimerande...

                                 Marcello                                             Luigi (kanintestava) & Marcello

image4 image5

Senare på dagen skulle vi åka hem till Ingmar och käka, men allt kändes cpbajs så jag och bea skippade de.


Fredag: Marcello och Nicola far till skolan, medan jag och Bea ligger kvar i sängen (eller tja, sofforna i Beas vardagsrum). Jag och Bea åker sedan in till stan, myser på café och pluggar lite. Sedan kommer Lina in och vi blir glatt överaskade av hennes sällskap.

Later on möter vi upp "våra" italianos, åker till skolan, för att ha avskedsmiddag. Men den skiter vi i, för att gå på en minnestund i Aulan, där Hååååååååååååkan är, gissa vem som fick en kram? Wiee. Fast minnestunden var sorglig och berörande :/

På kvällen åker vi hem till Caroline pch har det mys, kommer hem klockan två på natten med en borttappad italienare i Lerum (Nicola) :(

För övrigt var det en skitdag, orkar inte skriva något om det för då kommer jag bli förbannad igen. Punkt slut.


Lördag: Sista dagen. Fastän det tar så jävla mycket energi att umgås med folk 24/7, fastän man vill ha tid för sig själv, fastän jag inte hinner, inte hinner, inte hinner någonting. Så vill jag inte att de åker. Kanske, kommer vi inte se dem igen förrän 1½ år (får inte hända).
Marcello började gråta på flygplatsen. Jag dör.
Fast trots allt så är det ganska coolt att ha kompisar i södra italien, eller hur?
Vi kommer och hälsar på, I promise!



lite poefuckingsi, kom bara att tänka på denna gamla dikten som jag skrivit. så. tja.


Bada naken i måndagslidande

måndaghelvetsesdjävlaskitmorgon
du virar in dig i täcket av söndersovda helglakan
kan inte gömma dig från
v ä c k a r k l o c k a n
som skriker, skriker, efter någon som ska sätta stopp för lidandet
kan inte gömma dig från
gammal suplukt i tvådagarskläder
och armarna som virat sig kring din midja
sitter kvar
i dina tankar

nycklarna har rymmt från dig igen
och bokstäverna i läxan är bortsprungna
men allt du söker efter
är en ringsingnal som skulle ringt för
niotimmarfyrtiosjuminuterochåttasekundersedan
allt du söker efter
är en röst som du
,för mindre än två dygn sedan,
hade andandes i din nacke
en röst
som varsamt placerade ord i ditt öra

men frånvaron sprider sig ut i dagar
veckor
du badar naken
i saknaden
och kläderna på bryggan
försvinner
när du hittar lappen
med ditt telefonummer
slängd utanför ditt hus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0