Peace and Love, Borlänge -08

Välkommen hem mig själv, det har varit en jävligt rolig, galen, och svettig resa. Peace and Love, Borlänge från Måndag till Söndag, en veckas supande och flera mer eller mindre trevliga upplevelser. Är i vilket fall ett vrak nu, snorar sönder efter 6 nätters tältande i kyla, däremot vaknade man svettandes med tio kilo kläder på sig och inte en enda luftmolekyl kvar i tvåmannatältet som jag delade med mannen min Christian.

Måste säga att det var jävla upplevelse, de första tre dagarna var temadagar (supdagar) men några "föreläsningar" och uppträdande såg man inget utav, nej minsan det blev nog mer festande för oss...

Vi som var där tillsammans: Jag, Christian, Bea, Robin, Lina, Rickard, Fredrik, Hagman, Frida och Pär. Plus lite andra kompisar t.ex. Erik, Blopp, Robert & hans flickvän Sanna.


Banden jag såg

(torsdag)

The Hives.  Jävligt ballt, jag Bea & Lina dansade oss söndriga och svettiga
Jason Mraz.. Han är underbar, fast lyssnade inte på så många låtar men fint var det absolut!
Mando Diao. De är ett grymt liveband, jag och Christian satt vid sidan om och myste till musiken och kommenterade folks kläder och pratade om allt och inget. That's life!

(fredag)

Kent. Kan inte säga annat än att jag älskar deras musik. Vi satt däremot långt bak och såg inte scenen, som om det var röj eller inte? Det kan jag inte svara på. Men har sett dem live förut och då var det inte den mest fartfyllda konserten direkt, fastän musiken var klockren!

(lördag)

69 eyes. Hmm, verkligen inte min musiksmak plus att jag mådde sjukt illa.
Mustasch. Mådde fortfarande illa och såg därför bara några låtar, men det jag såg imponerade mig absolutly!
Johnossi. Åh galet bra är dem, jag och Bea satt lutade mot ett stängsel lyssnade på den sprudlande musiken och njöt.
Håkan Hellström. Oh my fucking god, vi dansade hela konserten, förutom myslåtarna som vi vilade våra snabbt bultande hjärtan till i varandras armar. Det var galet. Jag älskar Håkan. Jag älskar musiken. Jag älskar mina vänner. Jag älskar Christian Holmstrand. Konserten slutade med att vi var genomblöta av svett och jag och Christian dansade lungt med armarna om varandra till Det är så jag säger det, medan våra vänner gick tillbaka till campet. Kärlek.



Tack så jävla mycket allihopa för en vecka att minnas!
Och tack så jävla mycket för att jag har ett mysigt välkomnande hem att komma hem till, det är fan guld värt.

Bilder kommer snart på http://gomyownway.bilddagboken.se/


Peace and love /Julia

Kommentarer
Postat av: Bea

Underbar vecka! Dock lite påfrestande att umgås med alla dygnet runt. Men jag tyckte verkligen det var kul :)! Vi får åka på festival igen någon gång!<3 peace and love på dig baby

2008-06-30 @ 15:51:12
URL: http://peterstormare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0